Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Yapay Zeka ve Dijital Araçların Öğrencilerin Öz-Düzenlemeli Öğrenme ve Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerine Etkisi: İHÜ GradCon2024 Sunumu

10.06.2024
Yapay Zeka ve Dijital Araçların Öğrencilerin Öz-Düzenlemeli Öğrenme ve Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerine Etkisi: İHÜ GradCon2024 Sunumu
Öğrenme ve öğretme süreçlerinin kalitesini artırmaya yönelik çalışmalara hız kesmeden devam ediyoruz.

Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü ekibinden, Arş. Gör. Nurevşah Kaya ve Arş. Gör. Dilara Maraba  son derece önemli iki çalışmayı İHÜ GradCon2024 kapsamında sundu. Bu çalışmalar, öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanılan yapay zeka ve dijital araçların öğrencilerin öz-düzenlemeli öğrenme ve sosyal duygusal öğrenme becerileri üzerindeki rolünü ele aldı.

Bildiri sunumları, üniversitemiz öğrenci ve akademisyen profilinin dikkatini çeken önemli bilgiler içeriyordu. Özellikle, günümüz eğitim ortamında giderek artan yapay zeka ve dijital araçların öğrencilerin öğrenme süreçlerine etkisi üzerine yapılan bu araştırma, öğretim yöntemlerindeki dönüşümün ve teknolojinin eğitimdeki rolünün vurgulanmasına katkı sağladı.

Nurevşah Kaya ve Dilara Maraba'nın çalışması, yapay zeka destekli öğrenme ve öğretme süreçlerinin öğrencilerin öz-düzenlemeli öğrenme ve sosyal duygusal öğrenme becerilerini nasıl etkilediğine dair önemli ipuçları sunuyor. Bu bilgiler, geleceğin eğitim modelinin şekillenmesinde rehberlik edecek ve yapay zeka ile desteklenen öğrenme ortamlarının etkinliğini artıracak stratejiler geliştirmeye olanak tanıyacaktır.
 

İbn Haldun Üniversitesi'nin Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü, bu tür çalışmalarıyla öncü bir rol üstlenmeye devam ediyor ve eğitimde teknolojinin sağladığı olanakları en etkili şekilde kullanarak öğrencilerin başarısını artırmayı hedefliyor. Bu değerli çalışmaları gerçekleştiren Nurevşah Kaya ve Dilara Maraba'yı tebrik ediyor, gelecek araştırmalarında başarılar diliyoruz.