Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Sınıf Gözlemleri

 Sınıf Gözlemleri

Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü, gönüllü olan akademisyenlerin isteği doğrultusunda derslere gözlemci rolüyle katılabilir. Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilen öğretim gözlemleri süreci temelde aşağıdaki adımları içerir:


1.Planlama ve Hazırlık: Öğretim gözlemleri süreci başlamadan önce, amaçlar belirlenir ve hangi ders veya öğretim etkinliklerinin gözlemleneceği planlanır. Bu aşamada, gözlemcilerin ve akademisyenlerin rolleri ve sorumlulukları da netleştirilir.

2.Gözlem Araçlarının Hazırlanması: Gözlemciler için gerekli olan araçlar, formlar, kontrol listeleri veya değerlendirme ölçütleri hazırlanır. Bu araçlar, gözlemcilerin dersi veya öğretim etkinliğini sistematik olarak değerlendirmelerine yardımcı olur.

3.Gözlemin Gerçekleştirilmesi: Gözlem süreci, belirlenen ders veya öğretim etkinliği sırasında gerçekleştirilir. Gözlemciler, öğrenci-akademisyen etkileşimini, öğretim yöntemlerini, materyalleri, aktif öğrenme tekniklerini ve diğer önemli faktörleri dikkatle izlerler. Bu sırada notlar alınır ve veriler kaydedilir.

4.Veri Analizi: Gözlem verileri, öğretim kalitesini değerlendirmek ve akademisyenin güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirlemek için analiz edilir. Bu aşamada, objektif ve tarafsız bir yaklaşım benimsemek önemlidir.

5.Geri Bildirim ve Değerlendirme: Gözlem sonuçları, akademisyenlerle paylaşılır. Bu geri bildirimde, akademisyenin iyi uygulamaları vurgulanırken, gelişim için öneriler sunulur. Öğretim üyesi ile yapılacak görüşme, akademisyenin bu geri bildirimi anlamasına ve gelişim için nasıl kullanabileceğine odaklanır.

6.Gelişim Planı ve Destek: Akademisyen gözlem sonuçlarına dayalı olarak bir gelişim planı oluşturabilir. Bu plan, akademisyenin profesyonel gelişimini desteklemek için hedefler ve eylem adımları içerir. Gerekirse, akademisyene ek destek sağlanır.

7.İzleme ve Değerlendirme: Gözlem sonuçlarına dayalı olarak belirlenen hedeflerin ilerlemesi düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir. Bu, akademisyenin ilerlemesini ve öğretimdeki değişikliklerin etkisini takip etmek için önemlidir.

8.Daha İyi Uygulamaların Paylaşılması: Öğretim gözlemleri sonuçları, eğitimde daha iyi uygulamaların paylaşılmasını teşvik eder. Diğer akademisyenler ve eğitimciler bu bilgileri kullanarak kendi uygulamalarını geliştirebilirler.


Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü tarafından yürütülen öğretim gözlemleri süreci, öğrenci başarısını artırmak ve akademisyenlerin profesyonel öğretim becerilerinin gelişimini desteklemek için önemli bir araçtır. Bu sürecin etkili bir şekilde yönetilmesi, eğitimde kalitenin artırılmasına katkı sağlar.