Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Aktif Öğrenme Aktiviteleri

Aktif Öğrenme Aktiviteleri
Aktif öğrenme, öğrencilerin katılmalarını, eleştirel düşünmelerini ve öğrendiklerini uygulamalarını gerektiren etkinlikler yoluyla öğrenme sürecine dahil edilmelerini içerir. Sınıfta veya eğitim ortamında kullanılabilecek çeşitli aktif öğrenme etkinliklerinden bazıları;

Düşün-Eşleş-Paylaş

Öğrenciler bir soru veya konu hakkında bireysel olarak düşünür, bir partnerle tartışır ve ardından düşüncelerini sınıfla paylaşır. Bu etkinlikteki amaç katılımı ve işbirlikçi düşünmeyi teşvik etmektir.

İki Dakikalık Medya Molası

Öğretim görevlisi, öğrencilerin elektronik cihazlarını kontrol etmeleri için dersin ortasında iki dakikalık bir ara belirler. Bu sayede öğrencilerin tüm ders süresi boyunca derse odaklanmaları sağlanır.

Grup Tartışmaları

Öğretim görevlisi belirli bir konu, sorun veya vaka çalışmasını tartışmak üzere öğrencileri gruplara ayırır. Onları grup olarak analiz etmeye, tartışmaya ve sonuçlara varmaya teşvik eder.

Jigsaw Tekniği

Öğretim görevlisi, bir konuyu parçalara ayırır ve her parçayı bir gruba verir. Her grup kendi bölümünde uzmanlaşır ve daha sonra bilgilerini sınıfın geri kalanıyla paylaşır.

Kavram Haritalama

Öğrencilerden kavramların görsel temsillerini oluşturmaları, ilgili fikirleri birbirine bağlamaları ve materyali anladıklarını göstermeleri istenir.

Bir Dakika/Bir Cümle Özet

Öğretim görevlisi dersin sonunda öğrenciler öğrendiklerinin bir dakikalık özetini ya da bir cümlelik özetini yazmasını ister. Son olarak, öğrenciler özetlerini partnerleriyle değiştirirler, böylece diğer bakış açılarını görürler ve akran öğrenmesi etkili öğrenmeyi destekler.

Sokratik Seminerler

Öğretim görevlisi, öğrencilerin belirli bir metin veya konuyla ilgili soruları sırayla sorup yanıtladıkları bir tartışma düzenler. Bu, eleştirel düşünmeyi ve farklı bakış açılarını anlamayı teşvik eder.

Münazaralar

Öğrenciler belirli bir konunun lehinde veya aleyhinde tartışmaları için görevlendirilir. Burada amaç eleştirel düşünme, araştırma becerisi ve etkili iletişimi teşvik etmektir.

Rol Yapma

Öğrencilere roller verilir ve dersle ilgili senaryoları canlandırmalarını sağlanır.Bu etkinlik karmaşık kavramları anlamalarına ve farklı bakış açılarıyla empati yapmalarına yardımcı olabilir.

Vaka Çalışmaları

Öğretim görevlisi, analiz yapma ve problem çözme becerileri gerektiren gerçek hayat veya kurgusal senaryoları öğrencilere. Öğrenciler durumu analiz etmek ve çözüm önerileri sunmak için bireysel olarak veya gruplar halinde çalışırlar.

Galeri Yürüyüşleri

Bir konuyla ilgili çizelgeler, diyagramlar veya yazılı yanıtlar sınıfın çeşitli yerlerinde sergilenir. Öğrenciler dolaşarak düşüncelerini veya sergilenen materyallere verdikleri yanıtları yazar ve bunu sınıfta paylaşır.

İnteraktif Sınavlar veya Anketler

Ders içeriğiyle ilgili testler veya anketler oluşturmak için çevrimiçi araçları kullanılır. Öğrenciler soruları yanıtlayabilir ve anında geri bildirim alarak katılımı teşvik edebilir.

Akran Öğretimi

Öğrencilerin bir kavramı akranlarına öğretmeleri istenir.  Bu aktivite ile sadece öğrenciler kendi anlayışlarını pekiştirmez, aynı zamanda işbirliğini ve katılımlı çalışma gerçekleştirir.

En Çamurlu Nokta

Öğretim görevlisi öğrencilere dersin sonunda "Bugünkü derste en bulanık/zorlandığınız nokta neydi?" sorusunu sorar.

Simülasyon Oyunlar

Öğrencilerin kavramları kontrollü, etkileşimli bir ortamda deneyimlemeleri ve uygulamalarına olanak tanıyan eğitsel oyunlar veya simülasyonlar kullanılır.

İnteraktif Beyaz Tahta Aktiviteleri

Öğrencileri sanal beyin fırtınası, ortak çizim veya interaktif sınavlar gibi etkinliklere dahil etmek için interaktif beyaz tahtalar veya çevrimiçi interaktif platformlar kullanılır.

Yansıtıcı Günlükler veya Bloglar

Öğrenciler, öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini ve konuyla ilgili düşüncelerini yansıttıkları bir günlük veya blog tutmaya teşvik edilir.

3-2-1 Formatı

Üç Önemli Nokta: Öğrenciler yeni öğrendikleri materyalden önemli gördükleri üç temel noktayı, kavramı, olguyu veya fikri belirler ve not alır. 
İki Anlayış: Öğrenciler materyal üzerinde düşünür ve edindikleri iki içgörü, yorum veya bağlantıyı yazar. Bu içgörüler içeriğin daha derinlemesine anlaşıldığını gösterir ve eleştirel düşünme, analiz ve sentezi teşvik eder.
Bir Soru: Öğrenciler içerikle ilgili anlamlı bir soru formüle ederler. Bu soru, merak ettikleri bir şeyi, belirsiz kalan bir noktayı veya daha fazla araştırmak istedikleri bir konuyu ele alabilir.