Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Ekibimiz ile Tanışın

Dr. Mehmet Akın BULUT
Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörü
Tel: 0212 692 02 12
Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde tamamlayan Dr. Mehmet Akın Bulut, doktorasını ise Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri alanında tamamlamıştır. Kendisi, doktora eğitimi sürecinde dijital ortamlar aracılığıyla öğretim ve öğretmen eğitimi konusunda bir mikro öğrenme tabanlı MOOC geliştirmiştir. Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Merkezinde 5 yıllık bir koordinatörlük deneyimine sahip olan Dr. Bulut, aynı zamanda Dil Okulunun kuruculuğunu ve akademik koordinatörlüğünü üstlenmiştir.
Şu anda İbn Haldun Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı olarak görev yapmaktadır ve burada 'Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme', 'Eğitim Teknolojileri' ve 'Bilgi Teknolojileri' derslerini vermektedir. Ayrıca, John Templeton Avrupa Birliği, TÜBİTAK, YÖK ve MEB gibi projelerde çeşitli  çalışmalar yürütmektedir. Kendisi, 'Öğretmen Eğitimi', 'İnovatif Öğrenme ve Öğretme', 'Yetişkin ve Gençlik Eğitimi', 'Aktif ve Dijital Öğrenme', 'Dijital Eğitimde Liderlik', 'Dijital Eğitim ve Eğitim Modelleri' gibi alanlarda bilimsel çalışmalar yayınlamıştır.
Üniversite, K12 ve kurumsal düzeyde yetişkin ve yeni nesil öğrenme ve öğretme, öğretmen eğitimi ve eğitim tasarımı, e-öğrenme tasarımı ve dijital araçlar, motivasyon modelleri, aktif ve özerk öğrenme stratejileri konularında eğitim vermektedir. Kariyer süreci boyunca yaptığı çalışmalar ve edindiği deneyimler sayesinde İbn Haldun Üniversitesinde Yapay-Zeka Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğünü kurmuş ve Eğitim Bilimleri Fakültesi öğretim görevlisi olmasının yanı sıra bu merkezde koordinatörlük çalışmalarına devam etmektedir. 
Feyza Gülsüm ALAKUŞ
Yapay Zeka-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü Uzman Yardımcısı
Tel: 0212 692 02 12
2025 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümünden mezun olmuştur. Aynı yıl İbn Haldun Üniversitesi’nde Eğitimde Yapay Zeka Teknolojileri alanında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Lisans öğrenimi süresince dijital öğrenme ortamları, öğretim tasarımı, mobil öğrenme, uzaktan eğitim, yapay zekâ uygulamaları ve teknoloji entegrasyonu alanlarında çalışmalar yürütmüştür. Hacettepe Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde çevrim içi ders içeriklerinin tasarımını gerçekleştirmiş, dijital öğrenme materyalleri geliştirmiş ve LMS sistemlerinin etkin kullanımını desteklemiştir. Ayrıca öğretim süreçlerinin teknolojiyle desteklenmesini koordine etmiştir.

Maarif Modeli kapsamında EBA’ya yönelik dijital içerik üretiminde görev almış; ilköğretim düzeyine uygun etkileşimli etkinlikler, eğitsel video ve storyboard çalışmaları geliştirmiştir. Disiplinler arası ekiplerle iş birliği içinde senaryo, görsel ve işitsel materyaller tasarlamıştır.
Arama Motoru Kalite Değerlendirme Uzmanı olarak görev yaparak, Yandex arama motoru sorgularını içerik doğruluğu ve bağlam uygunluğu açısından değerlendirmiş, yapay zekâ algoritmalarının kalite kontrol süreçlerine katkı sağlamıştır. Robotik Kodlama Akademisi’nde ve BTK Akademi’nin ortaokul düzeyindeki kurslarında eğitmen ve yardımcı eğitmen olarak görev almıştır. Bu süreçte algoritma, temel kodlama, sensör kullanımı ve blok tabanlı programlama konularında eğitimler vermiş; atölye içerikleri ve öğretim materyalleri hazırlamıştır.

EDUSER kapsamında düzenlenen “Temel Dijital Beceriler” projesinde gönüllü eğitmen olarak, dijital yeterliliği sınırlı bir grup üniversite öğrencisine yapay zekâ okuryazarlığı, güvenli internet kullanımı, uzaktan erişim araçları ve telif hakları konularında çevrim içi eğitim sunmuştur.
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazanan “Üretken Yapay Zekâ Asistanının Öğrencilere Verdiği Yanıtların Programlama Eğitimi Bağlamında İncelenmesi” başlıklı bireysel araştırma projesini yürütmektedir. Proje çıktıları, ICETOL2025 konferansında “Student Trust and Critical Evaluation of AI Responses in Introductory Programming Education” başlıklı bildiri olarak sunulmuştur.