"Öz-Düzenlemeli Öğrenme Becerileri" atölye serisinin bu dönemki ilk buluşması, etkili grup çalışması ve akran öğrenmesine odaklandı. Katılımcılar, ilk olarak tanışma ve buz kırma etkinlikleriyle bir araya geldiler. Ardından, öz-düzenlemeli öğrenmenin ne olduğu tanımlandı ve bu sürecin grup çalışmaları ve akran öğrenmesiyle nasıl bir ilişki kurulabileceği üzerine fikir alışverişinde bulunuldu.
Atölyenin devamında, başarılı grupların temel özellikleri ve grup çalışmasının stratejileri üzerine bilgiler paylaşıldı. Bu bilgilendirme seansının ardından, akran öğrenmesi teknikleri katılımcılara aktarıldı. Atölye, grup çalışması sırasında karşılaşılabilecek zorluklara ve bu zorluklarla başa çıkma yöntemlerine dair stratejilerle zenginleştirildi. Ayrıca, grup çalışmalarını destekleyici araçlar olarak Slack, Trello, Canva ve Miro gibi web siteleri tanıtıldı.
Atölyenin son bölümünde, katılımcılar iki ayrı gruba ayrıldı ve her bir grup, grup çalışması ve akran öğrenmesi temalarında zihin haritaları oluşturdu. Bu interaktif etkinlik, katılımcıların konuyu daha iyi anlamalarını ve eğlenmelerini sağladı. Oluşturulan zihin haritaları, gruplar arası paylaşımın ardından değerlendirme ve geri bildirimlerle tamamlandı. Atölyenin sonunda, öğrenciler öğrendikleri yeni bilgileri Padlet üzerinden paylaşarak atölyeyi değerlendirdiler.
Bu verimli atölyenin düzenlenmesinde emeği geçen Zeyneb Gazel'e ve katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz. Bu etkinlik, katılımcılara etkili grup çalışması ve akran öğrenmesinin önemi hakkında değerli bilgiler sunarken, aynı zamanda bu becerileri pratiğe dökme fırsatı sağladı.