SQ2R, öğrencilere etkili bir okuma ve öğrenme stratejisi sunan bir yöntemdir. Bu yöntem, beş adımdan oluşur: Gözden Geçirme (Survey), Soru Oluşturma (Question), Okuma (Read), Tekrarlama (Recite), ve Gözden Geçirme (Review).
Gözden Geçirme aşamasında, metin genel olarak taranır, başlıklar ve alt başlıklar gözden geçirilir. Soru Oluşturma aşamasında, metinle ilgili sorular sorularak okuma sürecine bir odak sağlanır. Okuma aşamasında, metin dikkatlice okunur ve anahtar bilgiler belirlenir. Tekrarlama aşamasında, öğrenci okuduklarını kendi kelimeleriyle tekrar eder. Son olarak, Gözden Geçirme aşamasında, metin bir kez daha gözden geçirilir ve öğrenilen bilgiler pekiştirilir.
SQ2R'nin faydaları çok yönlüdür. Bu yöntem, öğrencilere metni etkili bir şekilde anlamalarına ve öğrenmelerine yardımcı olur. Soru sorma ve tekrarlama aşamaları, öğrencilerin odaklarını artırarak metni daha derinlemesine anlamalarına katkıda bulunur. Ayrıca, SQ2R, bilgilerin hatırlanmasını güçlendirir ve öğrencilere etkili bir öğrenme alışkanlığı kazandırır. Bu strateji, öğrencilerin okuma materyallerine daha sistematik bir yaklaşım benimsemelerini sağlayarak akademik başarılarını arttırır.