Bandura'nın sosyal-bilişsel teorisine dayanan bu çalışma, öz yeterliliğin akademik başarıdaki kritik rolünü vurgulamaktadır. Araştırmacılar, öğrencilerde SRL becerilerini ve öz yeterliliği geliştirmeyi amaçlayan Sorgulama Topluluğu (CoI) modeline dayalı eğitim atölyesini titizlikle tasarlamıştır. Bu atölyeler, teknoloji odaklı eğitim ortamlarının yeni taleplerini ele alarak 21. yüzyıl öğrenenlerinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlanmıştır.
‘Tasarım Geliştirme Araştırma’ modeline dayalı bir araştırma metodolojisi kullanan çalışma, etkili eğitim programları geliştirmek ve uygulamak için kapsamlı literatür taramalarını, uzman görüşlerini ve öğrenci geri bildirimler doğrultusunda gerçekleştirilmiştir.
Bu araştırma, eğitimciler ve araştırmacılar için uygulanabilir içgörüler sunarak teori ve uygulama arasındaki boşluğu doldurmaktadır. Öz yeterliliği geliştirmek için temel tasarım unsurlarına ve pratik stratejilere odaklanan çalışma, günümüzün dinamik eğitim ortamında öz-düzenlemeli öğrenmeyi teşvik etmek için sağlam bir çerçeve sunmaktadır.
Bu çalışmanın bulguları, öğrencileri güçlendiren ve akademik başarılarını destekleyen yenilikçi öğretim stratejilerine duyulan ihtiyacın altını çizmektedir. Eğitim paradigmaları değişmeye devam ederken, bu araştırma öğrenme çıktılarını geliştirmek için yeni teknolojilere ve yöntemlere uyum sağlamanın öneminin bir kanıtıdır.
Makaleyi okumak için tıklayınız